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Sat, 27. Apr 2024
20:30
Dom
St. Stephan | Vienna
RESOUND Bach+ | 5. Abo Konzert
Martin Haselböck
Resound
ORGELABEND MARTIN HASELBÖCK
Johann Sebastian Bach/Franz Liszt
Drei Bearbeitungen:
Einleitung und Fuge aus der Kantate „Ich hatte viel Bekümmernis“
Adagio aus der 4. Violinsonate
Aus tiefer Not schrei ich zu dir
Franz Liszt
„Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen“
Johann Sebastian Bach
Chaconne d-Moll für Orgel bearbeitet von Arno Landmann
Franz Liszt
Präludium und Fuge über B-A-C-H
Martin Haselböck | Orgel
Johann Sebastian Bach/Franz Liszt
Drei Bearbeitungen:
Einleitung und Fuge aus der Kantate „Ich hatte viel Bekümmernis“
Adagio aus der 4. Violinsonate
Aus tiefer Not schrei ich zu dir
Franz Liszt
„Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen“
Johann Sebastian Bach
Chaconne d-Moll für Orgel bearbeitet von Arno Landmann
Franz Liszt
Präludium und Fuge über B-A-C-H
Martin Haselböck | Orgel
Tue, 07. May 2024
19:00
Stadthalle Wuppertal, Wuppertal | On Tour
RESOUND Beethoven 9
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck
Resound
Ludwig van Beethoven
Ouvertüre zu "Die Weihe des Hauses" op. 124
Ouvertüre zu "Die Weihe des Hauses" op. 124
Kyrie, Credo und Agnus
Dei aus der Missa solemnis D-Dur op. 123
Sinfonie Nr. 9 d-Moll op. 125
(Programm der Uraufführung vom 7. Mai 1824)
(Programm der Uraufführung vom 7. Mai 1824)
WDR Rundfunkchor
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck, Leitung
Chen
Reiss, Sopran
Sara Fulgoni, Alt
Michael Schade, Tenor
Florian Boesch, Bass
Zum 200. Jahrestag der Uraufführung von Beethovens 9. Sinfonie wird das Schlüsselwerk der europäischen Musik- und Geistesgeschichte ERSTMALS (!) wieder in der Besetzung, der Aufstellung und in jener programmatischen Konstellation aufgeführt, die Beethoven selbst vorgegeben hatte.
FESTKONZERTE BEETHOVEN 9
Wed, 08. May
2024
19:00
Historische Stadthalle, Wuppertal | On Tour
RESOUND
Beethoven 9
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck
Resound
Ludwig van Beethoven
Ouvertüre zu "Die Weihe des Hauses" op. 124
Ouvertüre zu "Die Weihe des Hauses" op. 124
Kyrie, Credo und Agnus Dei aus der Missa solemnis D-Dur op. 123
Sinfonie
Nr. 9 d-Moll op. 125
(Programm der Uraufführung vom 7. Mai 1824)
(Programm der Uraufführung vom 7. Mai 1824)
WDR Rundfunkchor
Orchester
Wiener Akademie
Martin Haselböck, Leitung
Chen Reiss, Sopran
Sara Fulgoni, Alt
Michael
Schade, Tenor
Florian Boesch, Bass
Zum 200. Jahrestag der Uraufführung von Beethovens 9. Sinfonie wird das Schlüsselwerk der europäischen Musik- und Geistesgeschichte ERSTMALS (!) wieder in der Besetzung, der Aufstellung und in jener programmatischen Konstellation aufgeführt, die Beethoven selbst vorgegeben hatte.
FESTKONZERTE BEETHOVEN 9
Thu, 30. May
2024
19:00
Stadtpfarrkirche, Bad Ischl | On Tour
Eröffnungskonzert
Mahler Festival | BRUCKNER - MAHLER - SCHÖNBERG
Martin Haselböck
Kirch'Klang Festival Salzkammergut
Chor- und Orgelmusik
Anton Bruckner
Martin Haselböck: Improvisation über Themen Anton Bruckners
Motetten
Locus iste
Christus factus est
Os justi
Gustav Mahler
Martin Haselböck: Improvisation über Themen Gustav Mahlers
G.Mahler/Clytus Gottwald:
Ich bin der Welt abhanden gekommen
Die zwei blauen Augen
Urlicht
Arnold Schoenberg
Variations on a Recitative, op. 40 für Orgel
Friede auf Erden
Anton Bruckner: Abendzauber, WAB 57
Martin Haselböck, Orgel
Chorus sine nomine
Johannes Hiemetsberger
Eine Zusammenarbeit von KIRCH'KLANG Festival Salzkammergut und Gustav Mahler Festival Steinbach
Anton Bruckner
Martin Haselböck: Improvisation über Themen Anton Bruckners
Motetten
Locus iste
Christus factus est
Os justi
Gustav Mahler
Martin Haselböck: Improvisation über Themen Gustav Mahlers
G.Mahler/Clytus Gottwald:
Ich bin der Welt abhanden gekommen
Die zwei blauen Augen
Urlicht
Arnold Schoenberg
Variations on a Recitative, op. 40 für Orgel
Friede auf Erden
Anton Bruckner: Abendzauber, WAB 57
Martin Haselböck, Orgel
Chorus sine nomine
Johannes Hiemetsberger
Eine Zusammenarbeit von KIRCH'KLANG Festival Salzkammergut und Gustav Mahler Festival Steinbach
Ludwig van Beethoven
Schauspielmusik zu Egmont op. 84
5. Sinfonie in c-Moll, op. 67
Schauspielmusik zu Egmont op. 84
5. Sinfonie in c-Moll, op. 67
Thomas Hampson | Sprecher
Ekaterina Protsenko | Sopran
Orchester Wiener Akademie
Martin
Haselböck
Martin Haselböck & Orchester Wiener Akademie
Bach, Mozart & Beethoven did not compose their masterpieces for the instruments used by the symphonic orchestras of today
- indeed, nor did later composers, such as Brahms and Bruckner. They wrote for quite a different sound-world: violins and
cellos with gut strings, early oboes and flutes, valveless trumpets and horns, and timpani stretched with goatskin allow the
clear and transparent, yet velvety, soft sound the composers had in mind.
This 'original sound' has been the focus of our artistic work for more than 30 years now. In this time, the audience's interest has increased enormously, and many distinguished musicians who perform on both modern and historical instruments have become affiliated with our ensemble.
This 'original sound' has been the focus of our artistic work for more than 30 years now. In this time, the audience's interest has increased enormously, and many distinguished musicians who perform on both modern and historical instruments have become affiliated with our ensemble.
The orchestra's international reputation has been established through several pioneering achievements in concert, opera and
on recordings: the first performances of Mozart's great operas on period instruments; the award-winning recordings of Baroque
oratorios from their places of origin; the performances of the piano concertos of Liszt and Brahms performed on the pianos
the composers themselves used; the multi-award-winning recording series of Liszt's complete orchestral works; and the RESOUND
concert series, featuring the works of Beethoven performed in the historical venues of their first performances. An
essential role in achieving these great moments of music making and interpretive depth is filled by funded research and musicological
support.
This voyage of musical discovery can only continue with your support. Follow us into this world, where the 'familiar' is experienced anew, again and again.
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